Ziarul Financial Times, vândut pe 1,19 miliarde euro
”Financial Times” a fost vândut de grupul britanic Pearson pentru 1,19 miliarde de euro. Grupul Pearson, care a devenit liderul mondial în domeniul publicaţiilor educaţionale, s-a aflat de un an în negocieri pentru vânzarea cotidianului.
Compania de media Nikkei, care deţine cotidianul The Nikkei, publicaţia japoneză de business cel mai bine vândută, cu 3,12 milioane de abonaţi, a reuşit să iasă învingătoare în urma acestor negocieri, în defavoarea germanilor de la Axel Springer. Tranzacţia dintre Pearson şi Nikkei vizează versiunea tipărită a Financial Times, site-ul FT.com şi titluri precum The Banker şi Investors Chronicle, dar nu include sediul central al Financial Times Group din Londra şi nici participaţia deţinută de Financial Times Group (50%) în The Economist Group, editorul revistei The Economist.
Financial Times a apărut pentru prima dată în 1888, ca un ziar de patru pagini, şi a fost cumpărat de grupul Pearson în 1957. Echipa editorială a Financial Times este formată din 500 de jurnalişti, care lucrează din peste 50 de locuri din lume. Tsuneo Kita, preşedinte Nikkei, a declarat că motto-ul grupului pe care îl conduce este acela de a furniza materiale economice şi alte ştiri de o calitate ridicată, respectând principiile cinstei şi imparţialităţii, fapt care se apropie foarte mult de ceea ce face Financial Times. “Împărtăşim aceleaşi valori jurnalistice”, a spus Kita.